2007/11/29

Lesson 10 禁句

如果可以用沉默、行動去表達心情

那麼語言只是多餘的存在

更簡單的說,語言是為了讓隱含的想法變成見骨的利刃罷了

現在覺得Thursday真是令人不快的日子

除了面對一個三小時罕有所收穫的課

還有一種來自於上星期的全體背叛感

我不奢望成為別人的甚麼

如果我只是被當成bullet guard

也沒有資格去自許偉大的守護理由

只是這樣的重複循環下去

事實上,這樣的我跟人偶有甚麼兩樣

被操弄著? 還是被嘲笑著?



當然,我也要去懺悔自己的過失與冷漠

畢竟現在的我,不是完人,而是個玩偶...



之前,一個我認為現在"狀況很好"的人跟我說一切隨緣

我倒認為,因為很安穩,所以不需要額外的甚麼衝擊進入現在的生活

比較需要的,我想她比我還清楚對於自己生活的態度

另一個是對人生積極而負面的恐怖份子

她看我悶悶的,卻若有似無地猜到了心事

People in the past have drifted away so long.

People I try to be acquainted with in the presence demand more efforts to develop the unspoken consensus.

Please give me the appropriate adjective suitable for me,

I see through the illsion of existence between you and they.

And...this is my first time to speak my mind.

Though I failed, I still stand at the point as before.

I feel a little moody but I am really good.

Becasue of this, I also knew a bosom friend.

Thanks for your response, sincerely.

沒有留言:

張貼留言